facebook tanulmány
FACEBOOK-OLDALAfelmérés,Azamerikaiak felea közösségimédiából szerzi híreit, de az aránycsökken.Többmint10 hónappal ezelőtt20.
2021.Emelletta Tech Crunch.
Azamerikai felnőttekmintegyharmadamégmindigrendszeresenaFacebookrólszerzihíreit-derülkiaPewResearch új jelentéséből.
2020-ban36%.
31%-ra2021-ben. Ez a csökkenés azt tükrözi, hogy összességébenenyhéncsökkenazoknak az amerikaiaknak a száma, akik azt mondják,hogy így tesznek,
Közösségimédiaplatformokról.
Enyhéncsökkentazoknakazamerikaiaknakazáltalánosszáma,akikaztmondják,hogyhíreiketaközösségimédiaplatformokrólszerzikbe
48%alácsökkent,
Pewfelméréseredményei.
A„rendszeresen”itt azt jelenti, hogy afelmérésbenrésztvevőkazt mondták, hogy„gyakran”vagy„néha”kapnakhíreket,nempedig„ritkán”,
„Egyáltalánsoha”.
A„soha” azt jelenti, hogy „soha nemkapnak digitális híreket”.
Ezaváltozás egy olyan időszakbantörtént, amikor a technológiaivállalatokatsúlyoskritikákérték, amiért lehetővé tették a félretájékoztatásterjedését.
Afélretájékoztatásterjedése.
Pughrámutat.Azilyenkritikákafertőzőbetegségekkitörésesoránfelerősödtek, amiavakcinákkalkapcsolatoshabozáshozés elutasításhoz vezetett.
Sokamerikaivégülfélrevezető információkatfogyasztott.
E problémák ellenéreaz elmúlt évben nem sokat változottazoknak az amerikaiaknak az aránya, akik rendszeresenkapnakhíreketa különböző közösségi oldalakról.
Ezazt mutatja, hogy ezek az oldalak mennyire az emberek napihírközlésiszokásainakrészévé váltak.
Afelnőttekharmadamellett,akikrendszeresenkapnakhíreketaFacebookról, 22%mondja, hogy rendszeresen kap híreket a YouTube-ról.
ATwittertés azInstagramotaz amerikaiak 13%-a, illetve 11%-ahasználja rendszeresen.
Pughszerintazonbansokoldalhasználatarendszereshírforráskéntvalóhasználatukbannémilegvisszaesett.Eztazamerikaifelnőttektőleltérőenmérik.
Ezaztjelenti,hogyazemberekjóvalkisebbhányadahasználjaazoldalakathírforrásként.
Bizonyos értelemben ez pontosabbantükröziafiatalabb közösségimédiafelhasználókváltozó hírfogyasztásimagatartását.
Jelenlega Twitter-felhasználók 55%-aszerzirendszeresenahíreket aplatformról, szemben a tavalyi 59%-kal.AReddit-felhasználókaránya ezzel szemben a2021-es42%-ról39%-ra csökken 2021-re.
39%-ról2021-re39%-ra,mígaYouTube 32%-ról 30%-ra, a Snapchat pedig 19%-ról 16%-racsökken. Az Instagrammajdnemugyanígy alakul,
28%2020-banés27%2021-ben.
Azegyetlenközösségimédiaplatform,amelyidőközbenhírforráskéntnövekedett,a TikTok.
Erövid formátumú videoplatform felhasználóinak 22%-a mondta2020-ban, hogy rendszeresenkaphíreket,míg2021-benmár29%.
Összességében azonbanezenoldalaktöbbségekevéssévonzóazamerikaifelnőttlakosságkörében.
Tízbőlkevesebb mintegyamerikaikaprendszeresenhíreketaRedditről(7%), aTikTokról(6%), aLinkedInről(4%)ésaSnapchatről(4%),
WhatsApp(3%)ésa Twitch(1%).
Demográfiai különbségekisvannakabban, hogy kimilyenoldalakathasznál.
A fehér felnőtteknagyobbvalószínűséggel használják hírekreaFacebookotés aRedditet(60%, illetve 54%). A fekete ésaspanyolajkúfelnőttekrendszeresenböngészikaz Instagramot hírekért (20% és 33%).
AfiatalfelnőtteknagyobbvalószínűséggelhasználjákaSnapchatetésaTikTokot.
ALinkedIn híreket használóktöbbsége négyévesegyetemivégzettséggel rendelkezik.
Természetesen a Pew legutóbbi,2021. július 26. és augusztus 8. közöttvégzettfelméréseönbevalláson alapulóadatokon alapul. Ez azt jelenti,hogy az emberek válaszai önbevallásokon alapulnak,
Vagyisaz emberek válaszai azon alapulnak, hogy a felhasználók hogyan érzékelik, hogyezeketakülönböző oldalakat információgyűjtésrehasználják.Ezmás eredményt adhat, mint azaténylegesmérés,hogyafelhasználók milyen gyakran látogatnak el egy weboldalra híreket olvasni.
Egyesfelhasználókalábecsülhetikahasználatgyakoriságát,mígmásoktúlbecsülhetikazt.
Aziselőfordulhat,hogyaz emberek nem teljesen értik,mitjelenthíreketolvasni a közösségi médiában.
Ottaszalagcímekésaposztokgyakranválnakgyújtókattintásvadászokká,amelyekreakciókéskommentekformájábankeltikfelazérdeklődést.Ez olyan erős reakciókat eredményez, mint például
Denemmindigolyanemberektől,akikreérdemesodafigyelni.EgynemrégibenkészülttanulmánybanaPewmegállapította,hogyaközösségi média híreit fogyasztók
általábankevesebbtényttudnakolyanfontos hírekről,mintaválasztásokésaCOVID-19.Ezentúlmenőena közösségi médiafelhasználói
(ezmindenkiszámáranyilvánvaló,akiolvassaakommenteket).
Afelmérésteljesmintája11178fővolt,amintavételihibaplusz-mínusz 1,4 százalékpont.
0 megjegyzés: