facebook tanulmány
FACEBOOK-OLDALA tanulmány szerint az amerikaiak fele kap híreket a közösségi médiában, de az arány csökkentKözzétett 10 hónappal ezelőtt ra 20. szeptember
2021.Mellett techcrunch
A Pew Research új jelentése szerint az amerikai felnőttek körülbelül egyharmada továbbra is rendszeresen kapja meg híreit a Facebookról, bár a pontos
arány a 2020-as 36%-ról
2021-re 31%-ra csúszott vissza. Ez a csökkenés azt tükrözi, hogy összességében enyhe csökkenést mutat azoknak az amerikaiaknak a száma, akik azt mondják,
hogy híreiket bármely
közösségi média platformról kapják - ez az arány szintén 5 százalékponttal csökkent az előző év azonos időszakához képest, a 2020-as 53%-ról valamivel
kevesebb mint 48%-ra,
állapította meg a Pew tanulmánya.
Definíció szerint a "rendszeresen" itt azt jelenti, hogy a felmérés válaszadói azt mondták, hogy "gyakran" vagy "néha" kapják meg híreiket, szemben a "ritkán",
"soha" vagy
"ne kapnak digitális híreket".
A változás egy olyan időszakban következik be, amikor a technológiai vállalatok komoly ellenőrzés alá kerültek, amiért lehetővé tették a félretájékoztatás
terjedését a
platformjaikon - jegyzi meg a Pew. Ez a kritika a járvány során felerősödött, ami az oltásokkal szembeni tétovázáshoz és elutasításhoz vezetett, ami viszont sok
amerikai számára romlott az egészségügyi eredményekben, akik fogyasztották a félrevezető információkat.
E problémák ellenére azoknak az amerikaiaknak az aránya, akik rendszeresen kapják híreiket a különböző közösségi oldalakról, nem változott túl sokat az elmúlt
évben, ami azt mutatja, hogy ezek az oldalak mennyire az emberek napi hírszokásainak részévé váltak.
Azon kívül, hogy az amerikai felnőttek egyharmada rendszeresen megkapja híreit a Facebookon, 22% -uk azt mondja, hogy rendszeresen kap híreket a YouTube-on.
A Twitter és az Instagram rendszeres hírforrás az amerikaiak 13% -a, illetve 11% -a számára.
Sok webhely azonban kis csökkenést tapasztalt, mint rendszeres hírforrást saját felhasználóik körében, mondja Pew. Ez más mérés, mint az amerikai felnőttek
sokkal kisebb százaléka, akik hírekként használják az oldalakat, mivel arról szól, hogy a webhelyek saját felhasználói bázisai hogyan érzékelik őket.
Bizonyos értelemben ez pontosabban a gyakran fiatalabb közösségi médiafelhasználó változó hírfogyasztási viselkedésének mérése.
Ma a Twitter-felhasználók 55% -a rendszeresen kap híreket a platformjáról, szemben a tavalyi 59% -kal. Eközben a Reddit-felhasználók 2021-ben 42%-ról
39%-ra csökkentették az oldalt hírekhez. A YouTube 32%-ról 30%-ra, a Snapchat pedig 19%-ról 16%-ra esett vissza. Az Instagram nagyjából ugyanaz,
2020-ban 28%, 2021-ben pedig 27% -kal.
Ez idő alatt csak egy közösségi média platform nőtt hírforrásként: a TikTok.
2020-ban a rövid formátumú videoplatform felhasználóinak 22% -a mondta azt, hogy rendszeresen megkapta híreit, szemben a 2021-es 29% -kal.
Összességében azonban ezeknek a webhelyeknek a többsége nagyon kevés vonzerővel bír az Egyesült Államok szélesebb felnőtt lakossága körében
10-ből kevesebb mint 1 amerikai rendszeresen megkapja híreit a Reddittől (7%), a TikToktól (6%), a LinkedIntől (4%), a Snapchattől (4%),
a WhatsApptól (3%) vagy a Twitch-től (1%).
Demográfiai különbségek vannak aközött is, hogy ki melyik oldalt használja.
A fehér felnőttek általában a Facebookhoz és a Reddithez fordulnak hírekért (60%, illetve 54%). A fekete és spanyol felnőttek a rendszeres hírfogyasztók
jelentős részét teszik ki az Instagramon (20%, illetve 33%). A fiatalabb felnőttek általában a Snapchathez és a TikTokhoz fordulnak, míg a LinkedIn
hírfogyasztóinak többsége négyéves főiskolai végzettséggel rendelkezik.
Természetesen a Pew legutóbbi felmérése, amelyet 2021. július 26. és augusztus 8. között végeztek, önbevallásos adatokon alapul. Ez azt jelenti,
hogy az emberek válaszai azon alapulnak, hogy a felhasználók hogyan érzékelik, hogy saját maguk használják ezeket a különböző webhelyeket a hírszerzéshez.
Ez más eredményeket hozhat, mint a valós mérések, amelyek szerint a felhasználók milyen gyakran látogatták meg a webhelyeket hírek olvasása céljából.
Egyes felhasználók alábecsülhetik használatukat, mások pedig túlbecsülhetik azt.
Előfordulhat, hogy az emberek nem értik teljesen a hírek közösségi médiában történő olvasásának következményeit sem, ahol a címsorokat és a bejegyzéseket
gyakran lázító kattintásvadászba formálják, hogy reakciók és megjegyzések formájában csábítsák az elkötelezettséget. Ez viszont erős reakciókra
ösztönözhet – de nem feltétlenül azoktól, akiket érdemes meghallgatni. A Pew legutóbbi tanulmányaiban megállapította, hogy a közösségi média hírfogyasztói
általában kevésbé ismerik a legfontosabb hírtémák, például a választások vagy a COVID-19 tényeit. A közösségi média fogyasztói pedig gyakrabban voltak
kitéve peremes összeesküvéseknek (ami elég nyilvánvaló mindenki számára, aki elolvasta a megjegyzéseket!).
A jelenlegi tanulmány esetében a teljes mintaméret 11 178 válaszadó volt, a mintavételi hibahatár pedig plusz vagy mínusz 1,4 százalékpont volt.
0 megjegyzés: