facebook tanulmány


FACEBOOK-OLDALAfelmérés,Azamerikaiak felea közösségimédiából szerzi híreit, de az aránycsökken.Többmint10 hónappal ezelőtt20.

2021.Emelletta Tech Crunch.

Azamerikai felnőttekmintegyharmadamégmindigrendszeresenaFacebookrólszerzihíreit-derülkiaPewResearch új jelentéséből.

2020-ban36%.

31%-ra2021-ben. Ez a csökkenés azt tükrözi, hogy összességébenenyhéncsökkenazoknak az amerikaiaknak a száma, akik azt mondják,hogy így tesznek,

Közösségimédiaplatformokról.

Enyhéncsökkentazoknakazamerikaiaknakazáltalánosszáma,akikaztmondják,hogyhíreiketaközösségimédiaplatformokrólszerzikbe

48%alácsökkent,

Pewfelméréseredményei.

Arendszeresenitt azt jelenti, hogy afelmérésbenrésztvevőkazt mondták, hogygyakranvagynéhakapnakhíreket,nempedigritkán”,

„Egyáltalánsoha”.

A„soha” azt jelenti, hogy „soha nemkapnak digitális híreket”.

Ezaváltozás egy olyan időszakbantörtént, amikor a technológiaivállalatokatsúlyoskritikákérték, amiért lehetővé tették a félretájékoztatásterjedését.

Afélretájékoztatásterjedése.

Pughrámutat.Azilyenkritikákafertőzőbetegségekkitörésesoránfelerősödtek, amiavakcinákkalkapcsolatoshabozáshozés elutasításhoz vezetett.

Sokamerikaivégülfélrevezető információkatfogyasztott.

E problémák ellenéreaz elmúlt évben nem sokat változottazoknak az amerikaiaknak az aránya, akik rendszeresenkapnakhíreketa különböző közösségi oldalakról.

Ezazt mutatja, hogy ezek az oldalak mennyire az emberek napihírközlésiszokásainakrészévé váltak.

Afelnőttekharmadamellett,akikrendszeresenkapnakhíreketaFacebookról, 22%mondja, hogy rendszeresen kap híreket a YouTube-ról.

ATwittertés azInstagramotaz amerikaiak 13%-a, illetve 11%-ahasználja rendszeresen.

Pughszerintazonbansokoldalhasználatarendszereshírforráskéntvalóhasználatukbannémilegvisszaesett.Eztazamerikaifelnőttektőleltérőenmérik.

Ezaztjelenti,hogyazemberekjóvalkisebbhányadahasználjaazoldalakathírforrásként.

Bizonyos értelemben ez pontosabbantükröziafiatalabb közösségimédiafelhasználókváltozó hírfogyasztásimagatartását.

Jelenlega Twitter-felhasználók 55%-aszerzirendszeresenahíreket aplatformról, szemben a tavalyi 59%-kal.AReddit-felhasználókaránya ezzel szemben a2021-es42%-ról39%-ra csökken 2021-re.

39%-ról2021-re39%-ra,mígaYouTube 32%-ról 30%-ra, a Snapchat pedig 19%-ról 16%-racsökken. Az Instagrammajdnemugyanígy alakul,

28%2020-banés27%2021-ben.

Azegyetlenközösségimédiaplatform,amelyidőközbenhírforráskéntnövekedett,a TikTok.

Erövid formátumú videoplatform felhasználóinak 22%-a mondta2020-ban, hogy rendszeresenkaphíreket,míg2021-benmár29%.

Összességében azonbanezenoldalaktöbbségekevéssévonzóazamerikaifelnőttlakosságkörében.

Tízbőlkevesebb mintegyamerikaikaprendszeresenhíreketaRedditről(7%), aTikTokról(6%), aLinkedInről(4%)ésaSnapchatről(4%),

WhatsApp(3%)ésa Twitch(1%).

Demográfiai különbségekisvannakabban, hogy kimilyenoldalakathasznál.

A fehér felnőtteknagyobbvalószínűséggel használják hírekreaFacebookotés aRedditet(60%, illetve 54%). A fekete ésaspanyolajkúfelnőttekrendszeresenböngészikaz Instagramot hírekért (20% és 33%).

AfiatalfelnőtteknagyobbvalószínűséggelhasználjákaSnapchatetésaTikTokot.

ALinkedIn híreket használóktöbbsége négyévesegyetemivégzettséggel rendelkezik.

Természetesen a Pew legutóbbi,2021. július 26. és augusztus 8. közöttvégzettfelméréseönbevalláson alapulóadatokon alapul. Ez azt jelenti,hogy az emberek válaszai önbevallásokon alapulnak,

Vagyisaz emberek válaszai azon alapulnak, hogy a felhasználók hogyan érzékelik, hogyezeketakülönböző oldalakat információgyűjtésrehasználják.Ezmás eredményt adhat, mint azaténylegesmérés,hogyafelhasználók milyen gyakran látogatnak el egy weboldalra híreket olvasni.

Egyesfelhasználókalábecsülhetikahasználatgyakoriságát,mígmásoktúlbecsülhetikazt.

Aziselőfordulhat,hogyaz emberek nem teljesen értik,mitjelenthíreketolvasni a közösségi médiában.

Ottaszalagcímekésaposztokgyakranválnakgyújtókattintásvadászokká,amelyekreakciókéskommentekformájábankeltikfelazérdeklődést.Ez olyan erős reakciókat eredményez, mint például

Denemmindigolyanemberektől,akikreérdemesodafigyelni.EgynemrégibenkészülttanulmánybanaPewmegállapította,hogyaközösségi média híreit fogyasztók

általábankevesebbtényttudnakolyanfontos hírekről,mintaválasztásokésaCOVID-19.Ezentúlmenőena közösségi médiafelhasználói

(ezmindenkiszámáranyilvánvaló,akiolvassaakommenteket).

Afelmérésteljesmintája11178volt,amintavételihibaplusz-mínusz 1,4 százalékpont.


 

 

Continue Reading..

Banner