közösségi média
A közösségi médiaolyanmédiaeszköz,amelyenkeresztülazüzenetekatársadalmiinterakciókon keresztülterjednek. A közösségi médiakihasználjaazinternetés az onlinejelenlétlehetőségeit, hogy amédiamonológokat(egy a sokhoz)párbeszédekké(sok a sokhoz)alakítsa át.Aközösségi média elősegítiatudásalapúdemokráciátazáltal,hogyazemberekettartalomfogadókbóltartalomszerkesztőkkéváltoztatja.
Andreas Kaplan és Michael Haenleinszavaivalélvea közösségi média „aWeb2.0 ideológiai és technológiai alapjairaépülőinternetesalkalmazások összessége,amelymegkönnyítiafelhasználókáltalgenerálttartalmak megjelenését és átalakulását”[1].
A közösségimédiábana vállalatok gyakran hivatkoznak a „felhasználó általgenerálttartalom” (UGC)ésa „fogyasztóáltal generáltmédia” (CGM) fogalmakra.
Általánosságbanaközösségi médiánakháromelemevan
Fogalom:művészet,információés mémek.
Média: fizikai,szóbeliéselektronikus.
Közösségiplatformok: bizalomépítés, közösségi részvétel, vírusok,üzenetküldésésegyébfizikai média (pl.nyomtatott).
A közösségi médiaformái:
Fogalmak, szlogenek,kijelentések, amelyek könnyen megjegyezhetőek ésezértkönnyentovábbadhatóak.
Kommunikáció,üzenetek,könnyenolvashatóésközvetíthetőüzenetek.
Elektronikus médiamegosztásilehetőségekkel,együttműködésseléskeresőoptimalizálással.
Terjeszthetőnyomtatottmédia.
A történelem
A közösségi média kifejezés angolnyelvűváltozata2006 júliusa ótahasználatos. [AkkoribanaWikipédiaa közösségi média kifejezéstígyhatároztameg.„Aközösségi médiaolyanmédia,amelyetelsősorbanegy közösség, mintkollektívaalkotközösségi szinten, nem pedig írók, újságírókvagymédiavállalatokgyűjteménye”.Chris Shipley-t (a GuidewireGrouptársalapítójaés globális kutatási vezetője) is gyakranidézik, mint akielsőkénthasználta a közösségi média kifejezést abban az értelemben,ahogyanmahasználjuk.2004. július 22-23-ántartották.BlogOn konferenciaa közösségi média ésazüzletiéletkapcsolatára összpontosított. Chris Shipley és a GuidewireGroupazeseménytmegelőző hónapokbana közösségi média kifejezésthasználta, hogykapcsolódjonolyanvitákhoz,amelyekaztmutatják,hogy ablogok, a wikik, a közösségi hálózatok és a kapcsolódó technológiákhogyantudnakegyesülni,hogyaközösségimédiaújformáit hozzák létre.A kifejezést használták.
A közösségi média kifejezéstTina Sharkeymár1997-benhasználtaa közösség által irányított online tartalmak leírására. 1995-benDarrellBerry használta a kifejezést olyan számítógépes programokrendszerénekleírására(mintpéldáulaMatisseranevűmultimédiáskliensprogramja),amelyekazelektronikusmédiánkeresztülelősegítettékazegyüttműködőközösségeképítésétés aközösterekszubjektívmegélését. Ezeket a rendszereketőközösségimédiaarchitektúráknaknevezte.
Különbségekahagyományosmédiától
Míga közösségi médiaviszonylagolcsóeszköz,amelylehetővéteszi,hogybárkiközzétegyeéshozzáférjenaz információkhoz,addigahagyományosmédiaáltalábanmegbízhatóforrástigényelazinformációközléshez. A hagyományos média kifejezés melletta tömegmédia,ahagyományos médiaés aklasszikus médiakifejezésekishasználatosak.
Aközösségimédiaésahagyományosmédiaegyetlenközösjellemzője, hogykis és nagyközönségetegyarántelérhetnek. Példáulablogbejegyzésekésatelevíziósműsorokelérhetneknulla embertvagymilliókat.
Ahhoz, hogy megértsük akét médiatípusközötti különbségeket,akövetkezőketkellfigyelembevenni
Elérés: mind ahagyományos, mind a közösségi médiamegbízhatóanképesglobálisközönségetelérni.Hozzáférhetőség: a hagyományos médiában való megjelenés általában drága, szabályozott és a csatorna valaki más tulajdonában van, míg a közösségi média általában mindenki számára elérhető és olcsó vagy egyáltalán nem drága.
Gyorsaság: ahagyományosmédiábanahíreklétrehozásaésközzétételeidőbe telik,szembenaközösségimédiával,aholareakciókazonnaliak,ésakésedelmetlegfeljebbahozzászólásokrésztvevőiokozzák.
Tartósság, állandóság: ahagyományosmédiábanközzétettinformációknemmódosíthatók(amagazincikkeknemváltoztathatók meg,haegyszer kinyomtatták őket), míga közösségimédiábanközzétettinformációkszerkesztés,hozzászólásokésvéleményekrévénmódosíthatókésfejlődhetnek.
Ahagyományosésaközösségimédiaközöttiközéputatavilágosanmeghatározottközösségekkezébenlévőközösségimédiajelenti.Ilyenekpéldáulaközösségirádió-éstelevízióállomásokvagyújságok.Ezeketamédiumokathozzáértőemberek szerkesztik, néha amatőrök is. Ezekamédiumokaközösségimédiaésahagyományos média elemeit egyaránt felhasználják.
Aközösségimédia ésazemberiinterakció
A közösségi médiaelsősorbanaz emberiinterakcióra épül. Ezek a beszélgetések, viták és átcsoportosítások végső soron a közösség minden tagját kielégítő információ jelentéséhez - a „csupasz” üzenethez - vezetnek. A közösségi média technológiáját ennek csatornaként használják. A közösségi média új és friss marketingirányzatokat nyit meg, lehetőséget adva a vállalatoknak arra, hogy beszéljenek ügyfeleikkel, ahelyett, hogy beszélnének hozzájuk.
A közösségimédiaalkalmazásokhasználatasoránafelhasználókösztönzőéskövetkeztetőlogikátegyarántalkalmazhatnak. Azáltal,hogyolyaninformációkatosztanakmeg,amelyeketmindenkiláthatésamelyekremindenkireagálhat,azállításokésígéretekgyorsanlefordíthatókésértelmezhetők.Ígypéldául,haközzéteszünkegycikketegyáltalunkfejlesztettújtermékről,ésazemberekreagálnakrá,gyorsanmegtudhatjuk,mennyirelelkesednekatermékért,vagymilyenigényeikvannakvelekapcsolatban.
A közösségimédiábanzajlókommunikációsebessége,szélességeésmélysége,valamintaposztokfelépítésénekáttekinthetőségemegköveteliaretorikahasználatát.Aretorikaamaiközösségimédiábanhasználtnyelvegyiklegfontosabbrésze.Aretorikahasználataaközösségimédiábanugyanislehetővétesziszámunkra, hogyfelszínrehozzukakülönböző ügyfélvéleményeket,megkülönböztessükőketegymástól,éslefordítsukőketszámunkrarelevánsinformációvá.
Avállalatokkezdikhasználniaközösségimédiátazügyfeleikkelvalókommunikációra.
AAAközösségimédianemvéges.Nincsmeghatározott számú közösségi médiamegjelenés vagya közösségimédiában eltöltött idő. A résztvevők is hozzájárulnak a posztolással,üzenetváltássalvagy egyszerűen csak a hírekre és történetekre való reflektálással. Az új online kommunikációs eszközök és alkalmazások nem csupánazegyüttműködésés a kommunikáció felületei, hanem új lehetőségeket és irányokat nyitnak meg.A webes technológiák, a marketing és a közösségi média konvergenciája új kihívásokat és új feladatokat teremt (pl. közösségi médiaoptimalizálás, SMO).
Eszközök.
A közösségi médiában közzétett információk sokféle formában jelenhetnek meg, beleértve a fórumbejegyzéseket, blogbejegyzéseket, képeket, videókat és hanganyagokat. A közösségi média technológiái közé tartoznak a blogok, videoblogok, kép- és videómegosztó oldalak, hirdetőtáblák, e-mail üzenetek, üzenetküldő szolgáltatások és programok, valamint a zenei megosztás. A legújabb trend az, hogy ezeket a technológiákat egyetlen platformba integrálják, mint például a Ning vagy a Network.hu. Személyiségek a közösségi média platformokon
Egyesszemélyek aközösségimédiánkeresztülváltakbefolyásossá,mígmásoküzleti,politikaiésszemélyes tevékenységükkel nagy közönséget értek el és érnek el. Politikai példaként említhető Donald J. Trump (az Amerikai Egyesült Államok elnöke),aki jelenlegalegbefolyásosabb,ésugyanazona Twitter-fiókon osztja meg politikaiésszemélyesvéleményét; a „YouTube királyaként” Pewdiepie-nek több mint 100 millió követője van a közösségi médiában;ésaz„internet királyaként” Pewdiepie-nek több mint 100 millió követője van a közösségi médiában. Avéleményvezérekúgynevezettvéleményvezérek.Avéleményvezéreketelőször1955-benElihuKatz és Paul Felix Lazarsfeld definiálta. A kifejezést nemcsak egyénekkel,hanem vállalatokkal kapcsolatban is használják. A közösségi médiában három különböző csoportot különböztetünk meg:afogyasztókat, afelhasználókatésazalkotókat:közel1%-otnevezünk alkotóknak,akikegyediéseredetitartalmakattöltenek felaközösségimédiaplatformokra. Afennmaradó9% feldolgozza ezt a tartalmat,ésújrafeltölti azt átdolgozott formában. Magyarországon az influencereket és véleményvezéreketafeliratkozókszámaalapjánhárom csoportra osztjuk. Ezek a mikro-influencerek 0-100 000,amakro-influencerek100-500 000 ésamega-influencerek500 000vagyannáltöbb.A befolyásolókat státusz szerint is meg lehet különböztetni.Hírességek (Zimány Linda), médiasztárok (Sebestyén Balázs), Facebook-személyiségek (Tibi atya), sportolók (Hosszú Katinka), instagramozók (Baumgartner Kata), újságírók ( Ács Dani), YouTuberek (Dancsó Péter).
Sziasztok,
Pénzügyi problémái esetén elkötelezettek vagyunk amellett, hogy protokollok nélkül kielégítsük Önt. Akár 1.000.000 euró hitelt és projektfinanszírozást tudunk biztosítani Önnek.
Bármilyen jelenlegi helyzete és nehézsége is akadályozza, hogy bankjától hitelt vegyen fel, bízzon bennünk, meg tudjuk oldani Önnel.
Vegye fel velünk a kapcsolatot, és teljes megelégedésére szolgálunk.
Whatsapp: +49 15510 187369
Email: hitelgranit@gmail.com
PS: Nem komoly és paranoiás emberek, menjetek a maga útján.
DERBIER SERVICES