Retro csokik

Tegnap édes keresgélést folytattam a neten. Csokigyárakat kellett felkutatnom. Elkeserítő, hogy a régiek küzül egyre kevesebb létezik és működik ma kis hazánkban. Privatizálták, bezárták, eltűnt és vele együtt a megszokott finom falatok. A csoki kutatásom közepette bukkantam egy oldalra, ahol régi idők csokijait, azok cimkéit mutatták be. Elbűvölt és visszarepített az időben. Gyermekkorom kedvenc csoki cimkéit láthattam. Most már mosolyogva, de jó érzéssel tekintünk az egykor mindenki számára természetesnek tűnő édességekre. Megtalálható a gyűjteményben a régi Sport szelet, Melódia, Mókus, Öcsi, Africana, Express, Forma I., A Szerencsi Csokoládégyár Mézga vagy a Kukori tejcsoki sorozata, a Kedvenc, a régi piros Mogyorós tejcsokoládé, a Boci csoki régi köntösben, Utasellátó csoki rolád...és még sorolhatnám a finomabbnál finomabb termékeket. Olvastam valahol, hogy a csokoládégyártók és fejlesztők szerint időről-időre meg kell újulniuk a termékeiknek, mert ellenkező esetben azok unalmassá válnak. A fogyasztók azonban, ha megkedvelnek egy terméket, azt keresik és azt állandó jelleggel szeretnék megvásárolni. Mindenkinek van egy régi kedvenc csokija, aminek ízét ma is a szájában érzi és mindent megtenne érte, ha megvásárolhatná. Érdemes lenne erre az igényre a gyártóknak is odafigyelnie. Néhány éve megjelent a polcokon a Melódia szelet. Amikor megláttam, azonnal több darabot vásároltam belőle. Gondolom ezzel mások is így voltak, mert hamar elfogyott. Mostanában a Szerencsi csokiszelet ,,Várak"sorozata kapható ismét. Egyszerű tejcsokoládé szeletke, de a retro csomagolása miatt most sem hagyhattam ki.

Jó lenne ismét találkozni ezekkel a termékekkel és gyermekeinknek is bemutatni gyerekkori kedvenc csokijainkat. Úgy gondolom, hogy közös erővel szorgalmazni kellene a régi csokik visszakerülését a fogyasztói társadalomba. Mit gondoltok erről?

2 megjegyzés:

  1. Te jó ég! Mókus csoki! Most eszembe jutott,és még az ízét is érzem! Kár, hogy ezek eltűntek!

  2. nekem is voltak kedvenc édességeim, és néha előjön egy kis nosztalgia, de ért már csalódás..
    már nem emlékszem a termékre, csak a cikk kapcsán jött elő, hogy egyszer én is találkoztam olyan csokival, ami valahogy utalt korábbi elődjére, de amikor megkóstoltam, nem azt az ízt éreztem, amit vártam, amire emlékeztem....
    hogy ez kinek a"hibája"? nem tudom, lehet rosszul emlékszem, lehet az alapanyagok már másabbak, nem tudom.....
    azért jó volna valóban, ha a megszokott, megszeretett termékek nem tűnnének el, vagy ha már eltűntek, egy jó tündér visszahozná azokat :)

Megjegyzés küldése

Banner